A legbiztosabb a KVPÉP a diagnózishoz

Egyre több az ételallergiás a világban. Tényleg több? Mennyivel? Biztos, hogy az? Ki ételallergiás igazán?

Valószínűsíthető, hogy a világban jóval többen hiszik azt magukról, hogy ételallergiásak, mint ahányan valóban azok. Az ételallergia diagnosztizálása nehéz feladat. Általában laborvizsgálatok, különböző tesztek segítik az orvosokat. A legmegbízhatóbb módszer azonban a táplálékterhelés (ételterhelés)  – állítják az egyik haza oktatókórház gyermekorvos szakemberei.

Az ételterhelés lényege, hogy a gyanús ételféleségeket adják a feltételezhetően táplálékallergiás egyénnek és vizsgálják, hogy kialakulnak-e a tünetek.

Nyílt ételterhelés

Világszerte legelterjedtebb az úgynevezett nyílt ételterhelés. A főként szubjektív tünetek miatt gyakran azonban álpozitív eredmények születnek.

KVPÉP a legjobb

Sokkal megbízhatóbb ételterheléses vizsgálat a kettős vak placebo-kontrollált étel provokációs teszt (KVPÉP). Ilyenkor sem páciens, sem az orvos nem tudja, hogy mikor evett tényleg allergént (pl. tojás, tejet stb.) tartalmazó ételt és mikor placebót (ugyan olyan, de nincs benne allergén) a vizsgált egyén. Gondosan lejegyzetelnek minden tünetet, aztán a vizsgálatsorozat végén felbontják a borítékot és a benne található kódok alapján beazonosítják a fogyasztott ételeket (melyikben volt ténylegesen pl. tej vagy tojás, és melyik volt a placébó étel).
Igen érdekes, hogy a  (KVPÉP) vizsgálatok során nagyon sokszor kapnak placebóra egyértelműen pozitív, allergiás reakciót, ami az orvosokat is megtéveszthetné.

A hazai oktatókórház  orvoscsoportjának véleménye szerint megfelelő szervezéssel a gyakorlatban is jól használható vizsgálati módszer a KVPÉP.
Forrás: FIGYEK 2016.

 

Rendelje meg biztosan gluténmentes, tejmentes, laktózmentes és tojásmentes minőségi diétás ételeit MOST!

 

Agyament_530

GLUTÉNMENTES GABONA ABC

AMARANT
Magas az aminosavtartalma és gazdag kalciumban, vasban és rostokban. Kiváló fehérje- és vasforrás, az egyetlen gabonaféle, ami kétszer annyi kalciumot tartalmaz, mint a tej, rosttartalma pedig háromszor annyi, mint a búzáé.

HAJDINA
Kiváló minőségű és könnyen emészthető fehérjeforrás. A hajdina emellett két aminosavban – lizinben és argininben – is gazdag, amelyek fontos szerepet játszanak a szív és az immunrendszer egészséges működésében. Az egészségre gyakorolt hatása jelentős, emellett gazdag ásványi anyag forrás is, mivel magas a vas-, a magnézium-, a foszfor- és rosttartalma.

KUKORICA
Gazdag a koleszterinszintet csökkentő élelmi rostokban, a vérkeringés fenntartásához fontos folsavban, az agy jó működéséhez szükséges B1-vitaminban és a szervezet számára gyorsan elérhető energiát biztosító szénhidrátokban.

KÖLES
Magnéziumban és vasban gazdag, kiváló fehérjeforrás (100 grammjában 10 g fehérje van), sok kalciumot, foszfort, cinket, nikkelt is tartalmaz, továbbá magas az E-vitamin és a B-vitaminkomplex tartalma is. A köles lúgos kémhatású gabonaféle (a rák megelőzésében is hatékony, mivel a lúgos kémhatású ételek csökkentik a szervezet savasodását), emellett könnyen emészthető.

QUINOA
Kiváló magnézium-, vas-, réz- és foszforforrás, emellett a magas lizintartalma serkenti a növekedést é a szövetek regenerációját. Tartalmaz riboflavint (B-vitamin), ami jó hatással van az agy és izomsejtek anyagcseréjére.

RIZS
A barna vagy hántolatlan rizs sokkal értékesebb, mint a hántolt, fehér rizs. A barna rizsen a héj egy része rajta marad, ezért több tápanyagot tartalmaz: három és félszer több magnéziumot, négyszer annyi B1-vitamint és rostot, ötször annyi nikotinsavat tartalmaz, mint a fehér rizs, és még a folsavtartalma is 1,6-szor magasabb. A külső héj, E-vitaminban gazdag, és szinte valamennyi B-vitamin is megtalálható benne.

SZÓJA
Nagyon magas a zsír – (19,9%), a szénhidrát – (30,2%) és a fehérje tartalma (36,5%), emellett gazdag A- és B-vitaminban is. A szója azonban egyike a leggyakrabban génmanipulált növényeknek.

TÁPIÓKA
Nagyon hasznos keményítő forrás, mivel serkenti a hasznos bélbaktériumok szaporodását. A tápióka lisztben lévő B-vitamin komplex energiát biztosít és javítja az immunrendszer működését. Emellett sokféle ásványi anyag is van benne – vas, cink, kalcium, magnézium, kálium és mangán (ami a kötőszövetek és az ízületek egészséges működéséhez szükséges).

TEFF
Etiópiából származó növény, mákszem méretű magjai gazdagok ásványi anyagokban és fehérjében. A többi gabonafélékhez képest magasabb a kalcium- és C-vitamin tartalma. Magas a fehérje- és vastartalma, a rostjai között pedig több a rezisztens keményítőként ismert típus, ami tudományos kutatások szerint jó hatást gyakorol a vércukor szintre.

Szerkesztette: Dr. Utassy Gábor, DrSÉF Kft.
Forrás: bit.ly/FocusINCD

 

FocusIN_530

A JÖVŐ EGÉSZSÉGE: KANADAI AJÁNLÁS

Kanada új táplálkozási ajánlása 10 év után készült el, amelyet ezúttal szigorúan tudományos alapokon, az élelmiszeripari nyomástól elhatárolódva alkottak meg.

A képen látható, hogy a tányér felét zöldségek és gyümölcsök, egy negyedét fehérjedús alapanyagok – magvak, hüvelyesek, tofu, hal -, egy negyedét pedig teljes értékű gabonafélék (teljes kiőrlésű kenyér és tészta, bulgur) kellene, hogy alkossák. További érdekes és fontos információt talál a forrásban megadott linkekre kattintva.

forrás:
1. https://sokszinuvidek.24.hu/eletmod/2019/02/07/taplalkozas-egeszseg/
2. https://food-guide.canada.ca/en/

Íme a kanadai okostányér:

Canadas food guide CUT_530

Gluténmentes jegyzőkönyvek DrSÉF

Nálunk biztonságban érezheti magát

Ön biztonságban érezheti magát, ha a DrSÉF-től rendel, mert az ország első és egyetlen olyan speciális konyhájában készíttetjük Önnek és szeretteinek a minőségi ételeket, amely csak és kizárólag gluténmentes, laktózmentes, tejfehérjementes, tojásmentes ételeket készít, így nem fordulhat elő gyártási szennyeződés. Magas minőségű készételeink akkreditált mintavételezéssel ellenőrzöttek és igazoltan gluténmentesek!

Felhívjuk figyelmét, hogy a DrSÉF ételmintáit akkreditált mintavétellel veszi az erre szakosodott, speciális labor, amely a legszigorúbb feltételeknek felel meg.

A legfrissebb, gluténmentességet igazoló laboreredményeinket itt látja:

2019. Labor 1_530

2019. Labor 2_530

2019. Labor 3_530

Nyári táborok – Nyári szabadság DrSÉF 2019

Nyári táborok – nyári szabadság

A szokásos, 2 hetes nyári leállásunk az idén augusztus 12-től 23-ig lesz:
Leállás előtti utolsó szállítási nap: 2019. augusztus 9., péntek
Leállás utáni első szállítási nap: 2019. augusztus 26., hétfő

Az iskola végétől tehát egészen augusztus 9-ig tudnak rendelni a nyári táborokba is ebédet, vagy az ebéd tízóraival és uzsonnával kiegészített változatait. Ugyan ez vonatkozik augusztus utolsó hetére is, hiszen augusztus 26-tól már ismét szállítunk.

Tervezzen velünk a nyáron is!
https://etelallergiasoknak.hu/

nyaritabor_530

Alakorból kézműves sör?

Már 4 éves az első magyar biosör!
2015-ben a milánói expó magyar pavilonjában mutatták be a világ számára hazánk különleges italát. Az alakorból kiváló minőségű, sárgás liszt készíthető, ugyanakkor malátázva (vagy malátázás nélkül enzimek hozzáadásával) a sörfőzés alapanyagául is szolgálhat. A Budapesti Corvinus Egyetem Sör- és Szeszipari Tanszékén dolgozták ki az első magyar biosör receptúráját, amelynek alapján megkezdődhetett a szűrt és szűretlen változatban is kapható Alakor sör készítése egy kézműves sörfőzdében.

FIGYELEM!
Az alakor az egyik legrégebb óta termesztett növényünk.
Gluténmentes étrendben tilos fogyasztani a gluténmtartalmú gabonák közé tartozó búzát (vagyis minden Triticium fajtát, így a durumbúzát, a tönkölyt és kamutot), a rozs- és árpaféléket, valamint az alakort!

forrás: MDOSZ hírlevele az ősi gabonákról

Alakor_sör_pohár_sörrel

A GLUTÉN-ről és a COELIAKIA-ról okosan

Magyarországon, magyarul is elérhető, kiváló anyag a hétköznapi emberek számára is érthető módon a „varázslatos” GLUTÉN-ról és a COELIAKIA-ról!

Ajánljuk a kaméleonos videót ízelítőnek.

Nézze meg ide kattintva!

Ha Ön szeretné megérteni, hogy mi történik az immunrendszerrel lisztérzékenységben (coeliakiaban), akkor nézze meg ezt a 6 perces kisfilmet!

Jó szórakozást!

forrás: coeliakia.info

Cöli-szörny-csak

DrSÉF! Nálunk Ön biztosra mehet

Tudja Ön, hogy mi az a 14 féle allergén, amit kiemelten kell feltüntetni az ételek címkézésén?

Tekintse át!

1. Glutén
2. Rákfélék
3. Tojás
4. Hal
5. Földimogyoró
6. Szójabab
7.Tej és abból készült termékek (beleértve a laktózt)
8. Diófélék (mandula, mogyoró, dió, pekándió, brazil dió, pisztácia, makadámi vagy queenslandi dió)
9. Zeller
10. Mustár
11.Szezámmag
12. Kén-dioxid
13. Csillagfürt
14. Puhatestűek

DrSÉF ! Nálunk Ön Biztosra mehet – minden információt megtalál az ételeink csomagolásán.

A DrSÉF Kft. által forgalmazott ételek címkézése megfelel az Európai Parlament és a Tanács 1169/2011/EU, a fogyasztók tájékoztatásáról szóló rendelete szigorú feltételeinek. A DrSÉF minőségi ételek csomagolásán minden speciális információt megtalál. Kérjük, mindig tekintse át a címkén szereplő információkat!

Forrás: Fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló 1169/2011/EU rendelet allergénekre vonatkozó címkézési előírásai

Címke_2019_03_digit_530

Újdonságok a DrSÉF-nél!

Kövesse figyelemmel híreinket!

Számos újdonsággal találkozhat étlapunkon.

Gluténmentes manufakturánkban készített, biztosan gluténmentes, tejmentes, laktózmentes és tojásmentes ételeinket folyamatosan fejlesztjük:

Örömmel értesítjük, hogy alapvető változást vezettünk be a diétás ételeink fűszerezésében:

Fűszereink többségét magunk készítjük a kistermelőktől, őstermelőktől beszerzett alapanyagokból. Ezen felül használunk még kereskedelmi forgalomból vásárolt fűszerkeveréket is, de csak olyat, ami nátrium-glutamát mentes!

Rendelje meg ételeit most!

taplalkozastudomany_530